Pazarlama denince çoğu sektörde olduğu gibi, burada da aklınıza ilk olarak Amerika gelmeli. Zira pazarlamanın ilk tanımları, bu sektörün dernek haline gelebilmesi yine Amerika’da başlamıştır. Amerikan Pazarlama Derneği 1985 yılında pazarlamayı “Pazarlama, kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayacak değişimi meydana çıkarabilmek için mal, hizmet ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurulmasına yönelik planlama ve uygulama sürecidir” şeklinde tanımlamıştır. Bu tanım uzun yıllar hem akademisyenler hem de uygulamacılar tarafından kabul gördü. Amerikan Pazarlama Derneği 1985 yılında yapmış olduğu tanımı 2013 yılında geliştirmiş ve pazarlamayı “müşteriler, örgüt, paydaşlar ve genelde toplum için değer ifade eden malları, hizmetleri ve hatta fikirleri üretme, duyurma, teslim ve mübadele faaliyeti, kurumlar seti ve süreçleri” olarak tanımlamıştır. Bu tanım yine günümüzde en fazla kabul görem tanımlardan birisidir.
Ülkelerin ekonomilerini değerlendirirken kullanılacak onlarca parametre mevcuttur. Ülkelerin ihracat miktarları da bu parametrelerin en önemlilerindendir. Dünya’nın en fazla ihracat yapan ülkeleri ve bu ülkelerin ihracat miktarlarını listeleştirdik. Yapılan ihracat miktarlarını ülkelerin nüfusları ile birlikte yorumlamaya çalıştık. En Fazla İhracat Yapan Ülkeler 2018 Çin : 2,263 Milyar $ Amerika Birleşik Devletleri: 1,547 Milyar $ Almanya: 1,448 Milyar $ Japonya: 698 Milyar $ Hollanda: 652 Milyar $ Güney Kore: 574 Milyar $ Hong Kong: 550 Milyar $ Fransa: 535 Milyar $ İtalya: 506 Milyar $ İngiltere: 445 Milyar $ Belçika: 430 Milyar $ Kanada: 421 Milyar $ Meksika: 410 Milyar $ Singapur: 373 Milyar $ Birleşik Arap Emirlikleri: 360 Milyar $ Son yıllarda Çin’e ve ihracat rakamlarına düzülen methiyeleri duymayanımız kalmamıştır. Peki durum gerçekten bize anlatıldığı gibi mi? Önümüzdeki yıllarda ekonomik güç ABD ve Avrupa bölgelerinden yava...
Yorumlar
Yorum Gönder