Ana içeriğe atla

Dünya’nın En Çok Kazanan Şirketleri

Dünya çapında devam eden rekorların her yıl aşılması edilmesi çılgınlığı diğer bir deyişle şirketlerin orantısız büyümesi sürüyor. En çok kazanan şirketler 2017 listesine başlamadan evvel diğer bir rekordan bahsedelim. Malumunuz ilk trilyon dolarlık şirket Apple oldu ve bunun 2018 yılında gerçekleşeceğinden ekonomistler neredeyse emindi. Bahislere dahi konu olan olan “ilk trilyon dolar değerindeki şirket hangisi olacak?” sorusunun üç favorisi vardı.
Birincisi Apple, Steve amcanın şirketi favoriydi ve tahmin edildiği gibi yarışı kazandı. İkincisi Amazon, Jeff Bezos tarafından kurulan Dünya alışveriş devinin neredeyse girmediği hiçbir alan yok. Birçok ekonomistin yaptığı analize göre ise Amazon rekor peşinde olsaydı bunu rahatlıkla çok çok önce yapabilirdi ancak hedeflerini ve planlarını bu tür aşamalara göre planlamıyor. Üçüncüsü birçoğumuzun bilebileceği veya tahmin edebileceği üzere Google ki son dönemde Avrupa Komisyonu gibi rekabet otoriteleri tarafından yıpratılmasa şu an her şey Google için farklı bir boyutta olabilirdi.
Şirket hisselerinin toplam değeri açısından sıralandığında durum bu şekilde peki yıllık gelir diğer bir değişle ciro açısından en çok kazanan şirketler hangileri 2017 yılının en büyük cirosu hangi şirkette?

En Çok Kazanan Şirketler 2017

  1. Walmart (Perakende) – $485.9
  2. State Grid Corporation of China (Enerji) – $315.3
  3. Sinopec Group (Akaryakıt)– $267.5
  4. China National Petroleum Corporation– $262.7
  5. Toyota Motor (Otomobil)  – $254.7
  6. Volkswagen (Otomobil) – $240.3
  7. Shell (Akaryakıt) – $240
  8. Berkshire Hathway (Yatırım)– $223.4
  9. Apple (Teknoloji) – $215.8
  10. Exxon Mobil (Petrol) – $205

En Değerli Şirketler ve En Çok Kazanan Şirketler Neden Farklı?

Öncelikle şunu hemen belirtelim listeye son yılların en popüler şirketleri olan Google, Facebook, apple gibi şirketlerden yalnızca Apple sonlardan girebildi. Bunun sebebi elbette data şirketlerin potansiyellerinin şu an ki güçlerinden daha fazla olmasıdır. Yani bugün listede yer alan Toyota, Shell ve Volkswagen gelecek için fantastik bir şeyler vaat edemezken data firmalarının vaad edebilmesi şirketin yıllık geliri ile şirket değeri sıralamasının farklı şekilde oluşmasının temel sebebidir.
Şirketlerin 2017 ciro değerleri için yapılan sıralama aradaki farklardan da anlaşılabileceği gibi 2018 ciro değerleri açıklandığında fazla değişmeyecektir. Ancak çok değil bundan 5 yıl sonra listede bulunan şirketlerin yarıdan fazlasının al aşağı olacağı ve belki de bugün adını dahi duymadığımız firmaların bu listede yer alma olasılığı bulunduğu unutulmamalıdır. Bugün listede 2. Sırada yer alan ve Dünya’nın en büyük kamusal şirketi olarak nam salmış SGCC hatta ABD’nin en büyük perakende zinciri olan Walmart bile bu değişimden nasibini alacak gibi görünüyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ülkelerin İhracat Rakamları ve En Çok ihracat Yapan Ülkeler (2017)

Ülkelerin ekonomilerini değerlendirirken kullanılacak onlarca parametre mevcuttur. Ülkelerin ihracat miktarları da bu parametrelerin en önemlilerindendir. Dünya’nın en fazla ihracat yapan ülkeleri ve bu ülkelerin ihracat miktarlarını listeleştirdik. Yapılan ihracat miktarlarını ülkelerin nüfusları ile birlikte yorumlamaya çalıştık. En Fazla İhracat Yapan Ülkeler 2018 Çin : 2,263 Milyar $ Amerika Birleşik Devletleri: 1,547 Milyar $ Almanya: 1,448 Milyar $ Japonya: 698 Milyar $ Hollanda: 652 Milyar $ Güney Kore: 574 Milyar $ Hong Kong: 550 Milyar $ Fransa: 535 Milyar $ İtalya: 506 Milyar $ İngiltere: 445 Milyar $ Belçika: 430 Milyar $ Kanada: 421 Milyar $ Meksika: 410 Milyar $ Singapur: 373 Milyar $ Birleşik Arap Emirlikleri: 360 Milyar $ Son yıllarda Çin’e ve ihracat rakamlarına düzülen methiyeleri duymayanımız kalmamıştır. Peki durum gerçekten bize anlatıldığı gibi mi? Önümüzdeki yıllarda ekonomik güç ABD ve Avrupa bölgelerinden yava...

Lovemark ve Jenerik Marka nedir?

Saatchi & Saatchi’nin CEO’su Kevin Roberts tarafından 2005 yılında literatüre kazandırılan ve alışılagelmiş “marka” algısını bir tık öteye taşıyarak adeta bir moda halini alan “lovemark” çılgınlığı, markalara “zoraki marjinallik” kapısı açmakla kalmadı, aynı zamanda reklam sektörünün de canına can kattı. Lovemark yönetimi nasıl yapılır? Lovemark teriminin konuşulmaya başlandığı yıllarda “sosyal medya” dediğimiz Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ gibi “yeni nesil medya” araçları da hayatımıza girmeye ve gelişim göstermeye başladığından dolayı, reklamcıların işi eskiye göre hem kolaylaştı hem de biraz zorlaştı. Bu, biraz da meseleye hangi pencereden baktığınıza bağlı… Açık konuşmak gerekirse, kendinizi kendinizle kıyaslıyorsanız işiniz zor. Kısacası dünya kadar yeni reklamcılık terimi sektöre kazandırılsa dahi siz bu hıza ayak uyduramıyorsanız ve “yeni”ye bir yorum getiremiyorsanız, “yeni”yi gerektiğinde millileştiremiyorsanız, geleneksellikten kopamayan markaları tavla...

4 Popular Styles of Brand Positioning

Style 1: Arm Wrestling In this positioning style, you are trying to take on the market leader and beat them at their own game. This type of strategy can be used when there is a well-established market category but no clear market leader that is leaps and bounds ahead of everyone else. A classic example can be seen in Coke vs. Pepsi ; two products that are very similar and have to constantly compare themselves against each other to try to gain market share. The advantage of this style is that your audience already has a frame of reference, making it very easy for them to understand your offering. “Oh, I get it, this product is just like X.” However, the biggest hurdle to attempting this strategy is that it takes a lot of money and time to make it successful. Style 2: Big Fish, Smaller Pond The idea behind this style is to focus on a smaller sub-segment of an existing market. In other words, it’s about creating a niche within an underserved market segment (the proverbial small pond). T...