Ana içeriğe atla

Unicorn Nedir? Girişimcilik Dünyasında Unicorn Olmak Ne Demektir? Decacorn Nedir?

Merhaba,

Son zamanlarda hayatımıza giren ve sıkça ismimi duyduğumuz Unicorn'un ne olduğuna dair bir bilgilendirme yapmakta fayda var diye düşünüyorum. 

Peak'ın satışı ile son günlerde daha da sık duyar olduk Unicorn'u. Peki ABD'de ortaya çıkan ve girişimciler ortaya çıkan Unicorn ne anlama geliyor? 

Unicorn'u daha önce birçok çizgi filmde gördük. Tek boynuzlu sembolik at olan Unicorn, girişim dünyasında önemli bir anlam taşıyor. Amerikalı ünlü yatırımcı Aileen Lee tarafından girişim dünyasına kazandırılan Unicorn tanımı 1 milyar doları aşan şirketler için kullanılıyor. Yani bir girişim şirketinin 1 milyar dolar ve üzeri değeri varsa o şirket Unicorn oluyor. Unicorn şirketler en fazla ABD'den çıkıyor.

ABD’de Silikon Vadisi’nde kurulan Apple, Microsoft, Google gibi girişim şirketleri yatırımcılar sayesinde hızlı büyümeler yakaladılar ve bugünün devleri haline geldiler. Bunlar 80’lerin ve 90’ların sonunda yaşanan gelişmelerdi. Ancak 2000’li yıllardan bu yana girişimcilik ekosisteminde inanılmaz bir büyüme görüldü. 2010 yılından bu yana ise bu büyüme kat kat hızlandı ve milyar dolarlık girişimlerin sayısı hızla arttı. Dünyada değeri her geçen gün artan Unicorn girişimlere örnek vermek gerekirse, Uber'den bahsedebiliriz. Toplumun sorununa dikkat çeken ve bir anda yükselişe geçen Uber, değerine değer katmaya devam ediyor. Türkiye'de ise şu an Unicorn girişime örnek yok.

Peki kaç tane Unicorn var? 

Sayı her geçen gün değişse de ülkelerin sıralaması pek değişmiyor. Amerika bu sıralamada başı çekiyor. Amerika'yı Çin, İngiltere, Hindistan, İsrail, Almanya, Endonezya, Japonya, Fransa, Filipinler ve Avustralya takip ediyor.

Decacorn nedir?

Yukarıda saydığımız ülkelerde bulunan şirketlerden bazılarının değeri 10 milyar doları aştı. Bu durumda girişim sektöründe yeni bir tanım ortaya çıkıyor. O da Decacorn girişimler. . 10 milyar dolar değerlendirmeyi geçen şirketler için bu kavram kullanılıyor.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ülkelerin İhracat Rakamları ve En Çok ihracat Yapan Ülkeler (2017)

Ülkelerin ekonomilerini değerlendirirken kullanılacak onlarca parametre mevcuttur. Ülkelerin ihracat miktarları da bu parametrelerin en önemlilerindendir. Dünya’nın en fazla ihracat yapan ülkeleri ve bu ülkelerin ihracat miktarlarını listeleştirdik. Yapılan ihracat miktarlarını ülkelerin nüfusları ile birlikte yorumlamaya çalıştık. En Fazla İhracat Yapan Ülkeler 2018 Çin : 2,263 Milyar $ Amerika Birleşik Devletleri: 1,547 Milyar $ Almanya: 1,448 Milyar $ Japonya: 698 Milyar $ Hollanda: 652 Milyar $ Güney Kore: 574 Milyar $ Hong Kong: 550 Milyar $ Fransa: 535 Milyar $ İtalya: 506 Milyar $ İngiltere: 445 Milyar $ Belçika: 430 Milyar $ Kanada: 421 Milyar $ Meksika: 410 Milyar $ Singapur: 373 Milyar $ Birleşik Arap Emirlikleri: 360 Milyar $ Son yıllarda Çin’e ve ihracat rakamlarına düzülen methiyeleri duymayanımız kalmamıştır. Peki durum gerçekten bize anlatıldığı gibi mi? Önümüzdeki yıllarda ekonomik güç ABD ve Avrupa bölgelerinden yava...

Lovemark ve Jenerik Marka nedir?

Saatchi & Saatchi’nin CEO’su Kevin Roberts tarafından 2005 yılında literatüre kazandırılan ve alışılagelmiş “marka” algısını bir tık öteye taşıyarak adeta bir moda halini alan “lovemark” çılgınlığı, markalara “zoraki marjinallik” kapısı açmakla kalmadı, aynı zamanda reklam sektörünün de canına can kattı. Lovemark yönetimi nasıl yapılır? Lovemark teriminin konuşulmaya başlandığı yıllarda “sosyal medya” dediğimiz Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ gibi “yeni nesil medya” araçları da hayatımıza girmeye ve gelişim göstermeye başladığından dolayı, reklamcıların işi eskiye göre hem kolaylaştı hem de biraz zorlaştı. Bu, biraz da meseleye hangi pencereden baktığınıza bağlı… Açık konuşmak gerekirse, kendinizi kendinizle kıyaslıyorsanız işiniz zor. Kısacası dünya kadar yeni reklamcılık terimi sektöre kazandırılsa dahi siz bu hıza ayak uyduramıyorsanız ve “yeni”ye bir yorum getiremiyorsanız, “yeni”yi gerektiğinde millileştiremiyorsanız, geleneksellikten kopamayan markaları tavla...

4 Popular Styles of Brand Positioning

Style 1: Arm Wrestling In this positioning style, you are trying to take on the market leader and beat them at their own game. This type of strategy can be used when there is a well-established market category but no clear market leader that is leaps and bounds ahead of everyone else. A classic example can be seen in Coke vs. Pepsi ; two products that are very similar and have to constantly compare themselves against each other to try to gain market share. The advantage of this style is that your audience already has a frame of reference, making it very easy for them to understand your offering. “Oh, I get it, this product is just like X.” However, the biggest hurdle to attempting this strategy is that it takes a lot of money and time to make it successful. Style 2: Big Fish, Smaller Pond The idea behind this style is to focus on a smaller sub-segment of an existing market. In other words, it’s about creating a niche within an underserved market segment (the proverbial small pond). T...