Ana içeriğe atla

Unicorn Nedir? Girişimcilik Dünyasında Unicorn Olmak Ne Demektir? Decacorn Nedir?

Merhaba,

Son zamanlarda hayatımıza giren ve sıkça ismimi duyduğumuz Unicorn'un ne olduğuna dair bir bilgilendirme yapmakta fayda var diye düşünüyorum. 

Peak'ın satışı ile son günlerde daha da sık duyar olduk Unicorn'u. Peki ABD'de ortaya çıkan ve girişimciler ortaya çıkan Unicorn ne anlama geliyor? 

Unicorn'u daha önce birçok çizgi filmde gördük. Tek boynuzlu sembolik at olan Unicorn, girişim dünyasında önemli bir anlam taşıyor. Amerikalı ünlü yatırımcı Aileen Lee tarafından girişim dünyasına kazandırılan Unicorn tanımı 1 milyar doları aşan şirketler için kullanılıyor. Yani bir girişim şirketinin 1 milyar dolar ve üzeri değeri varsa o şirket Unicorn oluyor. Unicorn şirketler en fazla ABD'den çıkıyor.

ABD’de Silikon Vadisi’nde kurulan Apple, Microsoft, Google gibi girişim şirketleri yatırımcılar sayesinde hızlı büyümeler yakaladılar ve bugünün devleri haline geldiler. Bunlar 80’lerin ve 90’ların sonunda yaşanan gelişmelerdi. Ancak 2000’li yıllardan bu yana girişimcilik ekosisteminde inanılmaz bir büyüme görüldü. 2010 yılından bu yana ise bu büyüme kat kat hızlandı ve milyar dolarlık girişimlerin sayısı hızla arttı. Dünyada değeri her geçen gün artan Unicorn girişimlere örnek vermek gerekirse, Uber'den bahsedebiliriz. Toplumun sorununa dikkat çeken ve bir anda yükselişe geçen Uber, değerine değer katmaya devam ediyor. Türkiye'de ise şu an Unicorn girişime örnek yok.

Peki kaç tane Unicorn var? 

Sayı her geçen gün değişse de ülkelerin sıralaması pek değişmiyor. Amerika bu sıralamada başı çekiyor. Amerika'yı Çin, İngiltere, Hindistan, İsrail, Almanya, Endonezya, Japonya, Fransa, Filipinler ve Avustralya takip ediyor.

Decacorn nedir?

Yukarıda saydığımız ülkelerde bulunan şirketlerden bazılarının değeri 10 milyar doları aştı. Bu durumda girişim sektöründe yeni bir tanım ortaya çıkıyor. O da Decacorn girişimler. . 10 milyar dolar değerlendirmeyi geçen şirketler için bu kavram kullanılıyor.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ülkelerin İhracat Rakamları ve En Çok ihracat Yapan Ülkeler (2017)

Ülkelerin ekonomilerini değerlendirirken kullanılacak onlarca parametre mevcuttur. Ülkelerin ihracat miktarları da bu parametrelerin en önemlilerindendir. Dünya’nın en fazla ihracat yapan ülkeleri ve bu ülkelerin ihracat miktarlarını listeleştirdik. Yapılan ihracat miktarlarını ülkelerin nüfusları ile birlikte yorumlamaya çalıştık. En Fazla İhracat Yapan Ülkeler 2018 Çin : 2,263 Milyar $ Amerika Birleşik Devletleri: 1,547 Milyar $ Almanya: 1,448 Milyar $ Japonya: 698 Milyar $ Hollanda: 652 Milyar $ Güney Kore: 574 Milyar $ Hong Kong: 550 Milyar $ Fransa: 535 Milyar $ İtalya: 506 Milyar $ İngiltere: 445 Milyar $ Belçika: 430 Milyar $ Kanada: 421 Milyar $ Meksika: 410 Milyar $ Singapur: 373 Milyar $ Birleşik Arap Emirlikleri: 360 Milyar $ Son yıllarda Çin’e ve ihracat rakamlarına düzülen methiyeleri duymayanımız kalmamıştır. Peki durum gerçekten bize anlatıldığı gibi mi? Önümüzdeki yıllarda ekonomik güç ABD ve Avrupa bölgelerinden yava...

Pazarlama Nedir?

Pazarlama denince çoğu sektörde olduğu gibi, burada da aklınıza ilk olarak Amerika gelmeli. Zira pazarlamanın ilk tanımları, bu sektörün dernek haline gelebilmesi yine Amerika’da başlamıştır. Amerikan Pazarlama Derneği 1985 yılında pazarlamayı “Pazarlama, kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayacak değişimi meydana çıkarabilmek için mal, hizmet ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurulmasına yönelik planlama ve uygulama sürecidir” şeklinde tanımlamıştır. Bu tanım uzun yıllar hem akademisyenler hem de uygulamacılar tarafından kabul gördü. Amerikan Pazarlama Derneği 1985 yılında yapmış olduğu tanımı 2013 yılında geliştirmiş ve pazarlamayı “müşteriler, örgüt, paydaşlar ve genelde toplum için değer ifade eden malları, hizmetleri ve hatta fikirleri üretme, duyurma, teslim ve mübadele faaliyeti, kurumlar seti ve süreçleri” olarak tanımlamıştır. Bu tanım yine günümüzde en fazla kabul görem tanımlardan birisidir.

Lovemark ve Jenerik Marka nedir?

Saatchi & Saatchi’nin CEO’su Kevin Roberts tarafından 2005 yılında literatüre kazandırılan ve alışılagelmiş “marka” algısını bir tık öteye taşıyarak adeta bir moda halini alan “lovemark” çılgınlığı, markalara “zoraki marjinallik” kapısı açmakla kalmadı, aynı zamanda reklam sektörünün de canına can kattı. Lovemark yönetimi nasıl yapılır? Lovemark teriminin konuşulmaya başlandığı yıllarda “sosyal medya” dediğimiz Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ gibi “yeni nesil medya” araçları da hayatımıza girmeye ve gelişim göstermeye başladığından dolayı, reklamcıların işi eskiye göre hem kolaylaştı hem de biraz zorlaştı. Bu, biraz da meseleye hangi pencereden baktığınıza bağlı… Açık konuşmak gerekirse, kendinizi kendinizle kıyaslıyorsanız işiniz zor. Kısacası dünya kadar yeni reklamcılık terimi sektöre kazandırılsa dahi siz bu hıza ayak uyduramıyorsanız ve “yeni”ye bir yorum getiremiyorsanız, “yeni”yi gerektiğinde millileştiremiyorsanız, geleneksellikten kopamayan markaları tavla...